The Gathering Las Vegas Och
Stockholm Highlight Fashing Experiens
Stockholm Warterfront 2019 mm

loading...

Samtliga foton är tagna på salongens kunder. Se mer på Instagram




Miljö och Produkter


Vi ställer höga krav på allt material och alla produkter som vi arbetar med på salongen och som du som kund kan köpa med dig hem.

Salongen är en "helhets salong" av märket PAUL MITCHELL .
Vilket innebär att vi enbart använder oss av färgprodukter, permanenter, blekningar, toningar och försäljnings produkter inom både dam och herr och även i barbershopen, från ett märke.

Vi går regelbundet på utbildningar via Paul Mitchell och får alltid den senaste kollektionen direkt från USA och självklart uppdaterade nyheter inom produkter att testa och beställa.

Att välja ett sådant koncept är ett sätt att arbeta medvetet och kontrollerat för att kunden ska få ett resultat innehållandes kvalite, miljö, kunskap, produktkännedom.

Att vi frisörer som dagligen utsätts för kemikalier, parfymer och kontakt olika ämnen,
väljer medvetet och hållbart, är ett måste för kroppen ska orka och tåla länge länge...

Paul Mitchell är ett möljövänligt företag , stor del ekologiskt sortiment, vegansk färg mm
som gör skillnad i frågor som möljö och naturens resurser.
Läs mer om företagets filosofi i miljöpolicy här nedan.


Paul Mitchells Filosofi:

Hög moral – hög kvalitet

När Paul Mitchell och John Paul DeJoria 1979 började skapa sin hårvårdsserie, var företagsfilosofin klar. Största möjliga skonsamhet mot miljön, såväl i innehåll som i förpackning. Produkterna skulle heller aldrig testas på djur. 

- Vi känner starkt mot detta onödiga testande på djur, säger John Paul. Vi kräver dokumentation av alla våra leverantörer för att vara säkra på att inga djurtestade ingredienser hamnar i våra produkter.

Produkterna tillverkas i Kalifornien, USA, av John Paul Mitchell Systems®. 

Det ställs höga krav på samtliga ingredienser. 
Många av dem kommer från företagets egen anläggning på Hawaii som är så energimässigt genomtänkt att hela fabriken inklusive forskningscenter drivs med solenergi. 

Produkterna förpackas i kartonger av oblekt, 100%-igt återvunnet fibermaterial. Aerosolerna motsvarar de stränga krav som ställs i USA (VOC).

John Paul Mitchell Systems® ses ofta som sponsor I samband med ekologiska och humanitära arrangemang. Delar av intäkterna går varje år till projekt inom cancer- och aidsforskning, solenergi, barn i tredje världen, rädda regnskogen, indianstammar etc.

John Paul DeJoria är personligen starkt engagerad i djurrättsorganisationen PETA och i Sea Shepherd Foundation, som kämpar för att stoppa val- och sälfångst.
- Företag kan och bör försöka förändra saker till det bättre, fastslår John Paul DeJoria. Vi har perspektivet och möjligheterna som behövs för att lämna en bättre värld efter oss.